FANDOM

Venitul de bază necondiționat este un model social-politic de transfer financiar, conform căruia fiecare cetățean, indiferent de situația sa economică, primește o sumă de bani stabilită prin lege. Această sumă este aceeași pentru toată lumea și nu presupune un contraserviciu. Este pusă în discuție ca model de venit capabil să asigure existența chiar și în absența unei alte surse de venit sau ajutor social.

Experimente Edit

1960 - Canada - statul oferea pentru 30% din populaţia micului oraş Dauphin, Manitoba, 15.000 de dolari. O analiză a experimentului făcută de Evelyn Forget, economist la Universitatea din Manitoba, a descoperit că rata de absolvire a liceului a crescut şi rata de spitalizare a scăzut cu 8,5%.[1]

2017 - După implementarea unui sistem-pilot prin care autorităţile din Ontario, Canada, vor să ofere un venit minim unui număr de 4.000 de persoane, cetăţenii canadieni cu vârste cuprinse între 18-64 de ani ar putea primi până la 17.000 de dolari pe an, în funcţie de celelalte venituri obţinute.[2]

Note Edit

Legături externe Edit

Commons
Wikimedia Commons conţine materiale multimedia legate de Venit de bază necondiționat

Vezi și Edit

Format:Coloane-listă

Also on FANDOM

Random Wiki