FANDOM

Uniunea Europeană (abreviat UE, vezi și nume alternative) este o uniune economică și politică, dezvoltată în Europa, ce este compusă din 28 state. Originile Uniunii Europene se trag de la Comunitatea Europeană a Cărbunelui și Oțelului (CECO) și din Comunitatea Economică Europeană (CEE), formată din șase state în 1958. În anii următori Uniunea Europeană s-a lărgit prin aderarea unor noi state membre și și-a crescut puterea prin adăugarea de domenii economice, sociale și politice în abilitățile sale. Tratatul de la Maastricht a înființat Uniunea Europeană sub prezenta denumire în 1993. Ultima amendare a bazelor constituționale ale UE a fost Tratatul de la Lisabona, care a intrat în vigoare la 1 decembrie 2009.

Statele Unite ale Europei Edit

2017, martie - Traian Băsescu trage un semnal de alarmă partidelor din România, după ce președintele Klaus Iohannis a semnat "Declarația de la Roma". "Obiectivul fundamental, dar nedeclarat, pe termen lung, al “ritmurilor diferite” este, în mod categoric, realizarea Statelor Unite ale Europei, iar, în această construcţie, vor intra doar cei care au un RITM BUN de acum înainte", consideră Băsescu.[1]

Note Edit

  1. Băsescu ŞTIE CEVA CARE NE PUNE ŢARA ÎN PERICOL. Forţe puternice stau ÎN SPATELE CONSPIRAŢIEI, 26 martie 2017, Ana Petrescu, Evenimentul zilei, accesat la 26 martie 2017

Legături externe Edit

Informații bibliotecare

Also on FANDOM

Random Wiki