FANDOM

Regatul Spaniei (Format:Es) sau Spania (Format:Es) este o țară situată în sud-vestul Europei, membră a Uniunii Europene. Este constituită în statul social și democratic de drept, al cărui formă de guvernământ este monarhia constituțională. Are capitala în Madrid. În nord-est se învecinează cu Franța și Andorra, de-a lungul Munților Pirinei. Face parte din Peninsula Iberică împreună cu Portugalia și Gibraltar, având de asemenea două arhipelaguri, situate unul în Marea Mediterană (Insulele Baleare) și celălalt în Oceanul Atlantic (Insulele Canare). De asemenea, de Spania aparțin două mici teritorii din nordul Africii (care includ orașele autonome Ceuta și Melilla), precum și enclava Llivia din Pirinei. Spania are o suprafață de 504.645 km², fiind a patra țară a continentului după mărime, precedată de Rusia, Ucraina și Franța. Cu o altitudine medie de 650 de metri deasupra nivelului mării, este a doua cea mai muntoasă țară a Europei după Elveția. Conform recensământului din 2007, populația sa este de 45.200.737 de locuitori.

Economia Edit

2010 - Peste 40 de procente din tinerii Spaniei nu au loc de muncă. Mulţi dintre ei nici nu studiază şi sunt dependenţi financiar de părinţii lor. Grupa de vârstă între 18 şi 25 de ani a fost etichetată de sociologi drept generaţia Ni-Ni – prescurtarea de la „ni estudian, ni trabajan“ (nici nu studiază, nici nu lucrează).[1]

Agricultura Edit

Spania este considerată grădina de legume a Europei. Spania furnizează 80% din necesarul de salată a Europei, restul provenind în principal din Italia.[2]

Corupția Edit

2017, februarie - Congresul deputaţilor a făcut primul pas în vederea interzicerii graţierii celor condamnaţi pentru fapte de corupţie şi violenţă de gen, odată ce toate grupurile parlamentare au susţinut un proiect de lege al partidului PSOE, care cere revizuirea ordinului ce vizează graţierea şi care datează din 1870.[3]

Note Edit

  1. Generaţia Ni-Ni pune în pericol viitorul Spaniei, 29 mai 2010, Adevărul, accesat la 26 martie 2017
  2. Penurie de legume în Europa, după vremea rea din Spania, 10 februarie 2017, Ion Gaidau, Adevărul, accesat la 5 martie 2017
  3. Deputaţii spanioli vor să interzică suspendarea pedepselor corupţilor, 15 februarie 2017, News.ro, Adevărul, accesat la 5 martie 2017

Legături externe Edit

Format:Sister project links Format:Wikivoyage

Topuri intenaționale

Format:Europa

Informații bibliotecare

Also on FANDOM

Random Wiki