FANDOM

SIDA (sindromul imunodeficienței umane dobândite) este o afecțiune provocată de virusul imunodeficienței umane, HIV, care atacă și distruge progresiv sistemul imunitar al organismului.[1] Boala se manifestă prin infecții grave care determină pierderea accentuată în greutate, afecțiuni ale creierului și ale sistemului nervos central. Pentru a se reproduce, HIV trebuie să pătrundă într-o celulă a sistemului imunitar. Virusul pătrunde în organism prin contact sexual, prin contaminare cu sânge infectat sau de la mamă infectată la făt, în timpul sarcinii, al nașterii și al alăptării. HIV poate fi prezent în lichidele biologice, ca sânge, spermă, secreții vaginale și laptele matern.[2] O persoană seropozitivă la HIV (al cărei sânge conține anticorpi specifici îndreptați împotriva virusului HIV, ceea ce dovedește infectarea sa cu acest virus) nu prezintă în mod obligatoriu semnele bolii. Ea este totuși purtătoare de virus și deci susceptibilă să îl transmită.

În România Edit

Conform estimărilor doctorilor, 13.000 de copii au fost infectați cu virusul HIV între 1988 și 1992 în spitalele din România.[3][4]

Posibile leacuri Edit

2017
  • Cercetătorii au reuşit să elimine virusul HIV din componenţa moleculară a mai multor animale folosind un instrument de manipulare genetică.[5]
  • A fost testat un nou mod de vaccinare preventivă împotriva SIDA care poate duce la eliminarea bolii. Va putea fi administrat oamenilor din 2018.[6]

Note Edit

  1. Simona Stiuriuc. „SIDA”. ROmedic. http://www.romedic.ro/sida. 
  2. Mirela Gruia. „SIDA”. CSID. http://www.csid.ro/dictionar-medical/sida-11340020/. 
  3. Povestea unei generaţii compromise: În patru ani, peste 13.000 de copii din România au fost infectaţi cu HIV, 3 aprilie 2015, Digi24.ro, accesat la 28 august 2017
  4. DOSAR: Generaţia SIDA - au supravieţuit, dar au stat ascunşi, 24 ianuarie 2011, Mihai Mincan, Adevărul, accesat la 28 august 2017
  5. Virusul HIV, aproape de a fi ERADICAT. MEDICINA face un PAS înainte, 3 mai 2017, Andrei Arvinte, Evenimentul zilei, accesat la 4 mai 2017
  6. A fost testat un nou mod de vaccinare preventivă împotriva SIDA care poate duce la eliminarea bolii. Va putea fi administrat oamenilor din 2018, 22 iunie 2017, Alexandru Voiculescu, Descoperă - sursa, accesat la 23 iunie 2017

Legături externe Edit

Format:Bolile sărăciei Informații bibliotecare