FANDOM

Căile Ferate Române (CFR) a fost, până în 1998, compania națională de transport feroviar a României. CFR, ca instituție, a fost fondată în 1880, după ce prima cale ferată pe teritoriul actual al României a fost deschisă în 1854. După divizarea companiei, CFR S.A. a rămas administratorul infrastructurii pentru transportul de călători și marfă pe calea ferată din țară[1] și au fost înființate alte companii deținute integral de stat pentru asigurarea transportului de călători și marfă. Sediul central al CFR este în București, în Palatul CFR, situat în apropierea Gării de Nord. Compania are sucursale regionale în orașele Brașov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanța, Galați, Iași și Timișoara. Codul internațional UIC este 53-CFR.

Infrastructura Edit

  • 2017 - Aproximativ 9.000 km, din 20.677 de kilometri cât are lungimea desfăşurată a căii ferate, necesită reparaţii capitale. Pe aceşti kilometri circulă zilinc zeci de călători cu trenul. Mai mult, în fiecare an ies din garanţie în medie 370 km de cale ferată, finanţările sunt pentru 15 km de linii pe an.[2]

Note Edit

  1. Prezentare Companie, accesat la 12 aprilie 2009
  2. PERICOL URIAŞ pentru români. MOARTEA POATE LOVI oricând, iar autorităţile nu fac nimic. DETALII INCREDIBILE despre calea ferată, 16 martie 2017, Antoaneta Etves, Evenimentul zilei, accesat la 17 martie 2017

Legături externe Edit

Also on FANDOM

Random Wiki